Kaj počnejo raziskovalci – 1. del

print

asist. Manja Podgoršek, Univerza v Maribor, Pedagoška fakulteta

 

Če bi vprašala majhnega otroka, ki bi me opazoval med delom, kaj počnem, bi najverjetneje odgovoril, da sedim poleg računalnika in nekaj tipkam. In v resnici s tem odgovorom sploh ne bi bil daleč od resnice. Raziskovanje bi zato lahko na kratko opisala kot proces, pri katerem postopno od začetne ideje preko izvedbe pridobimo podatke, s pomočjo katerih poskušamo poiskati vzporednice z že znanimi dejstvi ter predvsem prikazati nove ugotovitve, do katerih smo v sklopu raziskave prišli.  Iz celotnega spektra »sestavnih delov« raziskovanja bi težko izločila najpomembnejše, saj so čisto vsi deli enako pomembni in potrebni za dosego cilja – izvedbo raziskave. Če kateri koli košček ni dodobra dodelan, se to odraža v vsaki naslednji fazi.

Raziskovalni proces ima svoj namen; da ugotovitev, do katerih smo prišli, delimo še z ostalimi raziskovalci, ki delujejo na našem področju in počnejo podobne stvari. Tako jim predstavimo naše ideje, ki jih lahko drugi razvijajo najprej. Na tak način pa znanost na določenem področju dobiva vedno večje razsežnosti. Raziskave so lahko objavljene v različnih, slovenskih in tujih, znanstvenih revijah. Revije so različne tudi v smislu kvalitete; v dobrih revijah lahko objaviš le, če opraviš ustrezno kvalitetno raziskavo. Kvaliteto znanstvenika pa merijo objave v teh revijah.

V času študija sem morala kot študentka prebrati kar nekaj raziskav, izsledki prebranega pa so bili pomembni, če ne drugače, pri izpitnih vprašanjih. Ker gre pri raziskavah za znanstveni tekst, ki ga do takrat nisem bila vajena, se mi je zdelo že samo branje in razumevanje napisanega dokaj zahtevna naloga. Da bom kdaj sama tista, ki bo ustvarjala te »nenavadne« tekste, takrat nisem niti slutila. 

Anketa - podoba raziskovalcev